• STROE VV Stroe heeft dankzij een 4-2 overwinning op Advendo’57 uitstekende zaken gedaan in de strijd tegen degradatie. Met de eerste overwinning sinds 6 november vergroot Stroe de voorsprong op de hekkensluiter uit Ederveen tot acht punten en behoort zelfs een veilige elfde plek weer tot de mogelijkheden.

Na vijf nederlagen op rij en met directe concurrent Advendo’57 als naderende tegenstander had VV Stroe een actie opgezet om in de degradatiekraker zoveel mogelijk publieke steun te krijgen. Niet zonder succes, onder bovengemiddelde belangstelling begon zaterdagmiddag op Sportpark De Bosrand het treffen tussen de twee minst presterende clubs van de competitie. Vlak nadat Dylan Morren nog een grote kans op de openingstreffer had gemist, brak Roy Kruse op aangeven van Roy Groenevelt alsnog de ban: 1-0. Het was de eerste goal van Stroe sinds 415 minuten en het begin van een doelpuntenfestijn. Halverwege de eerste helft kwam Advendo’57 met een prachtige vrije trap van Jacco van den Brink via de binnenkant van de paal nog op gelijke hoogte, maar dankzij een doelpunt van Dylan Morren en een kopbal van Groenevelt uit een afgeslagen corner ging Stroe met een voorsprong van 3-1 rusten.

Direct in de tweede helft besliste Stroe de wedstrijd met het vierde doelpunt. Na prachtig voorbereidend werk van Luiz Fidom en Groenevelt was Morren voor de tweede maal doeltreffend. Mede dankzij goed keeperswerk van Pelle van Asselt bleef de marge lang op drie. De tegentreffer van Advendo’57 door Mark van Kessel kwam te laat om het nog echt spannend te laten worden.

Trainer Bert van den Brink: “Advendo’57 vind ik een goede voetballende ploeg, maar toch hebben wij verdiend gewonnen. Dit is een mooie beloning voor de jongens die hard zijn blijven trainen en dan is het toch net wat leuker en gezelliger in de bestuurskamer en kantine. Door de sneeuw van donderdagavond konden wij toen niet trainen en hebben we noodgedwongen een spontane en gezellige avond met elkaar in de kantine doorgebracht. Daar hebben we ook afgesproken om vandaag niet bang te zijn, zelf het initiatief te nemen en gewoon alles te geven. In deze zware competitie kan het nog alle kanten op, maar wanneer wij ons handhaven zullen we dat vieren als een kampioenschap.”

Zaterdag speelt Stroe in Apeldoorn tegen titelkandidaat AGOVV.