• Met een terechte maar zeker geen eenvoudige 1-3 overwinning op bezoek bij Ede/Victoria is Stroe goed aan het tweede deel van het seizoen begonnen. Dankzij de driepunter blijft het als vijfde geklasseerde Stroe in het spoor van concurrent SDS’55 in de strijd om de vierde plaats en het nacompetitieticket.

Acht weken na de laatste competitiewedstrijd kwam Stroe op Sportpark Hoekelumse Eng in Ede aarzelend uit de startblokken. Laagvlieger Ede/Victoria kwam halverwege de eerste helft op voorsprong door bij de eerste mogelijkheid doelman Pelle van Asselt direct te passeren: 1-0. Stroe kwam tien minuten voor rust op gelijke hoogte dankzij een treffer van Milan van Essen na een mooie pass van de talentvolle jeugdspeler Jordi van den Hazel. Na een kwartier in de tweede helft was Kevin Klomp attent om na een kopbal van Mark Koudijs de rebound in te tikken: 1-2. Vijf minuten voor tijd profiteerde clubtopscorer Milan van Essen uitstekend van de ruimte en bracht de eindstand op 1-3 na goed voorbereidend werk van Dylan Morren en Mark Koudijs.

Trainer Jan van den Heuvel: ,,Het was een lastige maar belangrijke overwinning om in ieder geval bij de eerste zes te eindigen om volgend seizoen in de sterke vierde klasse te kunnen spelen. Wij moesten vandaag onder meer zonder Roy Groenevelt aantreden en hadden moeite om het ritme weer te vinden na een matige voorbereiding op de tweede competitiehelft. Positief is dat de talentvolle Jordi van den Hazel uit de jeugd is doorgeschoven, hij speelde heel verdienstelijk als basisspeler en ook Mitchell van Essen en Jaron Morren hebben als invallers minuten gemaakt.”

Zaterdag speelt Stroe thuis tegen Redichem.

Bron BDU