• zaterdag 15 febr. 2020 10.30 uur

Vandaag alweer de 3e wedstrijd in de 2e klasse. De eerste 2 wedstrijden waren goeie graadmeters met natuurlijk vorige week het eerste (verdiende) punt tegen SDVB J017-2.
    Om 6.58 uur moest er eerst nog even een trainer geregeld worden omdat Hendri ziek op bed lag. Aalt de Ruiter die Hendri de eerste weken ook had vervangen werd wakker ge-appt met de vraag (opdracht) of hij wat de doen had en dat hij anders om 9.15 uur verwacht werd en om 10.30 uur in Nijkerkerveen de J017-1 wilde coachen. Antwoord was NATUURLIJK WIL IK met dat leuke team mee.

In Nijkerkerveen aan gekomen werd gelijk verteld dat wij op het hoofdveld mochten zodat onze trouwe supporters, die ook vandaag weer in grote getallen mee gekomen waren, op de tribune uit de wind konden zitten.. Zo zie je maar dat ook aan de trouwe supporters van de J017 gedacht wordt door onze tegenstanders. Het blijft toch mooi, maar ook bijzonder dat er elke keer zoveel ouders en vriendinnen mee gaan naar de uitwedstrijden. De spelers beseffen dat ook en wilde dit vandaag ook echt laten zien met hun spel.
    Voor de wedstrijd gaf Aalt aan dat je vandaag (eigenlijks altijd) 100% de duels aan moet aangaan wat dat doen de \"Veenders\" in ieder geval ook en bij balbezit proberen te voetballen. Als u dit verslag gelijk verder leest dan zult u ook echt zien dat alle spelers die perfect tot uitvoering hebben gebracht.
    Veensche Boys was de eerste helft iets meer op onze helft aan het proberen te voetballen maar kreeg maar 1 heel klein kansje toen de bal uit een corner net over Pelle heen ging en de speler van Veensche Boys hem naast tikte.
    Elke speler van Stroe, of het nu Pelle(keeper), een verdediger (Aaron, Mitchel, Rowan, Sven) middenvelder (Gerben, Jaron, Sander) of aanvaller (Patrick, Oscar, Jacco) was, iedereen won zijn duels en nog belangrijker ging daarna gelijk een voetballende oplossing zoeken.
    Uit een strakke corner van Gerben was het Sander die de bal bij de 2e paal via zijn scheenbeen hard en hoog het doel in werkte 0-1. Dik verdiende tussenstand.
    Aaron die als een echte krijger stond te verdedigen wilde in de 31 minuut wisselen en voor hem in de plek kwam Dymas. Rowan verschoof naar de plek van Aaron en Dymas op zijn eigen plek naast Mitchel in het hard van de verdediging. Tot aan de rust bleef Stroe de beter voetballende ploeg terwijl er aan beide zijdes geen echte grote kansen te zien waren.
    In de rust gaf Aalt aan dat iedereen aan de kant stond te genieten van het voetbal van Stroe en dat de tussenstand echt terecht was MAAR dat hij wel met 3 punten naar huis wilde en dat dit alleen kon door nog zo'n helft op de mat te leggen.
    2 wissels: Luca en Johnny er in voor Oscar en Jacco, Rik was er voor de rust al in gekomen voor Patrick waardoor er nu een compleet nieuwe voorhoede stond.
    De 2e helft was een stuk lastiger, Veensche Boys ging iets aanvallender voetballen (moest natuurlijk ook wel want stonden terecht achter) en onze middenvelders wilde nog steeds graag blijven aansluiten bij onze aanvallers dat het zwaar werd om elke keer ook weer terug te komen om onze verdedigers te helpen. Nu was dat vandaag bijna niet nodig want die waren gewoon niet voorbij te komen en gebeurde dat toch dan was daar altijd Pelle nog. De wanhoop bij Veensche Boys werd daarom steeds hoger dat een verdediger van hun het maar een keer van 25 / 30 meter ging proberen en met heel veel geluk, de wind, verkeerd raken, pech voor ons vliegt de bal er naar 13 minuten zomaar in 1-1. We hadden het even een minuutje zwaar en waren iets aangeslagen maar toen ging de ruggen weer recht en werd er wederom duels gewonnen, gevoetbald met alles wat we hadden en kregen we ook de beste kansen.
    Eerst was het Gerben die de keeper met een lobje wilde passeren waar misschien de oplossen balletje opzij naar Oscar beter was geweest, de 2e kans, dit was echt de grootste kans van de wedstrijd zelfs, was voor Sander.
    Sander ging goed druk zetten op de keeper waardoor de keeper hem tegen Sander aan schot waardoor de bal langs de keeper heel ging Sander er achteraan en voor een leeg doel helaas mis schoot. Alle ouders juichte al omdat deze eigenlijk niet te missen was. De laatste kans was voor Oscar die in een moeilijke positie de bal met buitenkant rechts de keeper wilde passeren maar ook deze kans wilde er niet in. Zo bleef het 1-1 maar hadden we echt recht op meer.

MAN VAN DE WEDSTRIJD: heel J017 iedereen speelde vandaag een prima wedstrijd en als er 1 uitgekozen zou moeten worden dan zou ik er 14 te kort doen.

Toeschouwers: deze hebben vandaag genoten, mooiste compliment van de vader van Oscar: dit was de beste wedstrijd van dit seizoen tot nu toe.
    * dit betekend dat deze wedstrijd vanaf nu de maatstaaf is voor de rest van het seizoen want dit is wat jullie minimaal kunnen en het kan/MOET altijd beter.