• STROE Stroe heeft de uitwedstrijd tegen Redichem probleemloos met 0-4 gewonnen. Voor Stroe waren de twee aanvallers Dylan Morren en Milan van Essen belangrijk met twee goals en assists. Dankzij de tweede achtereenvolgende zege gaat Stroe met vertrouwen richting de topper van volgende week in Stroe tegen titelfavoriet Fortissimo.

Voor Stroe was het alweer de tweede wedstrijd op het Wilhelmina Sportpark in Heelsum tegen Redichem in het prille seizoen. In augustus werd een vriendschappelijk duel met 0-3 gewonnen, nu was die stand na vijfendertig minuten al bereikt door twee goals van clubtopscorer Dylan Morren en een fraaie kopgoal van Milan van Essen. In de tweede helft vergat Stroe verder uit te lopen en was Milan van Essen uiteindelijk verantwoordelijk voor de vierde treffer. Redichem kreeg in de slotfase nog een rode kaart.

Trainer Jan van den Heuvel: ,,De 0-4 is een magere afspiegeling van de verhoudingen op het veld. Wij hebben de wedstrijd voor rust al beslist en ik ben ook erg tevreden over de manier waarop de zege tot stand is gekomen. Wij zijn onze afspraken goed nagekomen en hebben heel gedisciplineerd verdedigd. Daarnaast hebben we met Dylan en Milan voorin twee speerpunten die vandaag in de omschakeling het verschil maken. Bovendien hebben wij weer geen tegengoal gehad. Wij zijn dan ook heel benieuwd hoe wij ons de komende weken tegen sterke teams als Fortissimo en SDS’55 gaan presenteren.”