• Zaterdag 7 december 2019 12:00

De laatste thuiswedstrijd voor de winterstop stond op het programma. Rode lantaarndrager WSV uit Apeldoorn kwam op bezoek. Aangezien er veel gescoord is tegen de onderste ploegen, moest ook dit geen enkel probleem gaan vormen. Om het een beetje spannend te maken werd er een fantasie opstelling uit de hoge hoed van trainer Hendri getoverd. De aanvallers stonden in de verdediging en de verdedigers in de aanval en dat zag er als volgt uit:
    Sven-Rowan-Dymas
    Jaron-Gerben-Luca
    Jacco-Sander-Rik-Johnny
    ----------Pelle--------------
    Wisselspelers: Patrick, Oscar, Mitchel en Aron.

De scheidsrechter van vandaag was Peter v.d. Horst, vlagger van het 1e elftal. Het was even wennen om in een andere opstelling te spelen. Al in de 1e minuut moest aanvoerder Sander met een sliding op randje 16 voorkomen dat WSV vrij kon uithalen. In de 4e minuut kwam Rik goed mee opzetten en besloot om van zo’n 25 meter maar eens uit te halen en bal ging schitterend onderkant lat het doel in. 1-0! Sven had de score niet alleen kunnen, maar moeten verdubbelen. Op een mooie voorzet van Dymas miste hij de bal voor leeg doel. Een hard schot van Gerben kwam op het dak terecht, Sven schoot uit de draai op de keeper. Zo kreeg Stroe in een paar minuten tijd een aantal mooie mogelijkheden. De wedstrijd zelf was niet veel aan. Het ging moeizaam bij Stroe. Onwennig en dat was ook niet zo raar. Mooi om te zien hoe de backs Johnny en Jacco zich staande hielden en erg goed speelden. Mitchel kwam er in Dymas en Aron voor Johnny. WSV kreeg een enorme kans na 25 minuten, maar die verdween hoog over het doel, dus had Pelle nog weinig te doen. Mitchel leek een prachtig doelpunt te gaan maken. De bal van Jaron nam hij uit de lucht op zijn pantoffel en de bal verdween net over het doel heen. Een minuut later scoorde Mitchel alsnog. Op aangeven van Gerben schoof hij de bal simpel binnen. 2-0. Mooie tussenstand. Oscar mocht 5 minuten voor de rust Sander gaan vervangen. Oscar had vrij snel de aandacht op zich als laatste man, bij een verdedigende actie met de schouder ging de aanvaller van WSV gretig naar de grond. De scheidsrechter besloot om door te laten spelen, waar een penalty zomaar gegeven had kunnen worden. Uiteraard was Oscar zich van geen kwaad bewust.

In de rust werd keeper Pelle vervangen voor Sander. Pelle mocht in de spits gaan staan. Oscar en Patrick kwamen op de vleugels en Dymas verving Rik.

Al vrij snel in de 2e helft ging Oscar voor eigen succes. Pelle stond helemaal vrij en had simpel kunnen scoren, nu kwam er slechts een corner. Iets later kon Pelle uithalen, maar dit duurde te lang, waardoor het schot gekraakt werd. Uit een corner van Gerben kopte Pelle de bal op de keeper. Een doelpunt leek hem niet gegund vandaag. Een schot van Mitchel van zeker 30 meter verdween net naast de kruising. In de 72 minuut kwam er een grote kans voor Pelle, maar hij werd onderuitgehaald. Penalty Stroe! Pelle ging achter de bal staan en schoot de bal hard door het midden, precies op de voeten van de keeper. Geen doelpunt…. 3 minuten voor tijd scoorde WSV uit het niets ineens de 2-1. De bal verdween hoog over Sander heen. Stroe reageerde snel. Een schot van Gerben kreeg de keeper niet onder controle en Oscar was er snel bij om de bal het doel in te schieten. 3-1 met nog een minuut te spelen. WSV wist echter de 3-2 binnen te schieten, zou het dan toch nog spannend worden? Dat gelukkig niet, want na de aftrap floot de scheidsrechter af en kon Stroe opgelucht ademhalen. De winst was binnen, vraag niet hoe. Het was geen beste pot voetbal, maar wel weer gezellig. Een hoop ouders weer op de tribune. De 3e plaats in de competitie is veiliggesteld.

Man of the match: Johnny Brandsen.