• - STROE JO13-1 VERRAST SDVB JO13-2

Zaterdag 12 oktober 2019 09:00

Een druilige dag, motregen kwam uit de hemel zetten. Echt herfst. Om 9 uur spelen in Barneveld tegen SDVB JO13-2, de nummer 3 van de competitie. Met ons gaat het wat minder. 3 gespeeld en 0 punten en ook nog niet gescoord. SDVB had er zin in vandaag, al om half 9 waren ze aan het warm lopen, terwijl Stroe pas om 8:50 het veld op kwam hobbelen, even vlug een warming up en een balletje trappen, nog snel de opstelling en hup het veld(gras) in.
    In de 1e 10 minuten probeerde SDVB met vlotte combinaties het Stroe lastig te maken, maar Stroe gaf antwoord. De 1e kans van de wedstrijd was voor Marijn, wat geen doelpunt opleverde. De begeleiding zei nog tegen elkaar, wat zou het leuk zijn als het team eens zou gaan scoren. Ze werden op hun wenken bedient! Marijn kon er op snelheid vandoor, liet iedereen zijn hielen zien en gaf de bal breed op de vrijstaande Jaron, die wel raad wist met deze kans! Gooooaaaaaalllll 0-1 vvStroe! Geweldige aanval die prachtig afgemaakt werd. De vreugde kreten van de groep gaf aan hoe ze hierna verlangd hadden. SDVB kwam iets later op 1-1. Een voorzet werd van richting veranderd, waardoor een speler van SDVB alleen voor keeper Ryan terecht kwam en beheerst binnen schoof. Stroe gaf niet op, wat werkte de ploeg hard, SDVB kwam maar niet door de ijzersterke verdediging heen met Twan, Giep, Ticho en Steffan. Het was Junior die Stroe weer op voorsprong zette door de bal binnen te frommelen! Gooooooaaaall 1-2! Wat een luxe voor Stroe. Het kon nog gekker, want voordat we bekomen waren van het doelpunt van Junior, lag ook de derde erin. Voorbereidend werk van Ruben, Marijn en Junior en het was Junior die de vrijstaande Jaron bereikte en BAM: Goooooaaaaallllll 1-3 vvStroe. Een sensatie hing in de lucht. Toch kwam SDVB dichterbij door de 2-3 te maken, maar nog voor de rust gaf Stroe weer antwoord en weer was Jaron de doelpuntenmaker, Zeer knap schoot hij de bal in de korte hoek hard binnen. 2-4!

In de rust was het even bekomen van deze prachtige 1e helft. Leidster Jacinta zorgde voor het water, Leider Bart voor de wissels en Trainer Hendri keek er tevreden naar, maar was er nog niet gerust op.

In de 2e helft ging Stroe op dezelfde voet verder. Wat werkte de ploeg hard. Op het middenveld was Jasmin heer en meester, wat speelde ze weer goed. Ook Jonathan speelde sterk op het middenveld de 1e helft. De 2e helft stond hij rechtsback, wat onwennig was. Ook de ingevallen Corné, Bram, Dylan en Esri vielen goed in. Marijn was een plaag voor de verdediging van SDVB en daarom was het ook hij die de score uitbreidde door de 2-5 te score! Stroe moest deze wedstrijd over de streep trekken, dit kon toch niet misgaan??? Maar spannend werd het wel, SDVB kreeg een kwartier voor tijd een penalty cadeau van de verder prima fluitende scheidsrechter. 3-5. SDVB zette vol aan om meer te scoren en Stroe moest helemaal terug op eigen helft en gokken op een counter, die kwam er ook en Marijn had de 3-6 op zijn slof, maar zag de keeper net redding brengen. SDVB was dichtbij de 4-5, maar een katachtige redding van Ryan voorkwam een treffer. De tijd tikte door en door. 1 minuut voor tijd scoorde SDVB toch de 4-5. Dit was een domper, maar Stroe stond nog steeds voor. Steffan moest redding brengen, wat speelde hij geweldig. Stroe trok de overwinning over de streep! Een enorm gejuich aan de kant van Stroe, waar ook diverse supporters stonden. Glunderende gezichten aan de kant van Stroe, wat een sensatie. Prachtig!

Gefeliciteerd Stroe JO13-1. Dik verdiend gewonnen, als dit kan, kan er meer!