• VVSTROE JO17 WINT VAN STERK MIDDENMOTER BLAUW-GEEL JO17
    Zaterdag 10 november 2018 11:00
    Eindelijk eens een verslag van v.v. Stroe JO17-1. De spelers bleven maar vragen naar een wedstrijdverslag. Ik neem u mee naar de thuiswedstrijd tegen Blauw-Geel JO17-2. Het was een echte herfstdag. Het waaide, veel blad op het veld en het had in de nacht ook behoorlijk geregend. Dit weertje bevalt vvStroe over het algemeen wel. Mouwen opstropen en vol gas de wedstrijd in gaan. Zoals de laatste laatsten weken het geval al is, is dat Stroe niet compleet is. Jacco was nog altijd geblesseerd. Sven was ziek geweest, maar vandaag wel weer aanwezig. Jordi vd Hazel uit de JO14 deed mee en had deze ochtend er al 4 gescoord bij zijn team.
    Op veld 2 mochten wij vandaag aantreden in de volgende opstelling:
    Johnny-Maurice-Oscar
    Gerben-Jaron-Rik
    Sven-Mitchel-Sander-Rowan
    --------------Pelle---------------
    Wissels: Dymas & Jordi

Langs de lijn kwamen al een 3-4-tal ouders kijken, erg leuk als ze er vaak bij zijn. Vanaf het beginsignaal van scheidsrechter T van Essen vloog Stroe erop. Stroe probeerde echt te voetballen door de bal rond te laten gaan, iets wat vorige week bij Advendo totaal niet lukte. Na 4-5 minuten kwamen er weer 2 ouders aan lopen, ze stonden eerst bij het hoofdveld te kijken en hadden pas laat door dat hun zoon een veld verderop aan het spelen was. Stroe was lekker aan het voetballen. Een schitterende aanval leidde tot een prachtig doelpunt van Johnny. 1-0 voor Stroe. Blauw-Geel kon hier geen enkele aanval tegenover zetten, maar dat was ook de verdienste van de verdediging. Sven, Mitchel en Rowan gaven geen krimp. Sander schoof veel door naar het middenveld en ondersteunde Jaron, Gerben en Rik optimaal. Na 15-20 minuten spelen kreeg Stroe een corner. Oscar gaf de bal hard en laag voor bij de 1e paal, waar Rik de bal ineens op zijn pantoffel nam en schitterend in de korte hoek scoorde! 2-0 voor Stroe, wat een weelde voor de ploeg uit Stroe dat slechts won van VVOP en gelijk speelde tegen WAVV. Langs de lijn stonden er ineens weer 3-4 ouders. Het werd opeens erg druk. Daar kwamen de vrienden en vriendinnetjes van Maurice, Gerben en Jordi ook nog eens aanlopen. Een opa stond te kijken en weer 2 ouders kwamen aanlopen. Er mag wel een tribune gebouwd worden voor alle supporters van v.v. Stroe JO17. Het is natuurlijk ook een bijzonder leuk team, de sfeer is goed. Jarige Jaron besloot deze week te trakteren na de training op broodje knakworst. Hoe leuk! Geen broodje aap verhaal! Terug naar de wedstrijd, die 2-0 was lekker hoor. Stroe had er schik van en dat moet je ook hebben. Maurice moest licht geblesseerd het veld verlaten, hij miste te bal, maar niet de tegenstander en dat deed hem ook pijn. Dymas kwam als verrassing in de aanval te staan en deed dit goed. Tot aan de rust waren er nog diverse mogelijkheden, maar gescoord werd er niet.
    In de rust kreeg de ploeg de verdiende complimenten. Sven werd gewisseld voor Jordi, die linksbuiten kwam te staan. Dymas kwam op zijn vertrouwde stekkie te recht. Linksback.
    De 2e helft was minder mooi dan de 1e helft. Blauw-Geel kreeg geen kans, Pelle had een rustig dagje. Het spel speelde voornamelijk op het middenveld af, waar veel strijd was. Uit een van de spaarzame aanvallen kreeg Johnny de kans om uit te halen, van dichtbij, maar hij kon de bal geen kracht mee geven. Even later werd hij vervangen voor Maurice en die beloofde om een doelpunt te maken. Maurice kreeg een klein kansje uit een corner, maar hij zat er een metertje naast en dan niet naast het doel, maar naast de bal…zijn legendarische woorden waren ”Je kan niet altijd 6 gooien” Toch kwam de 3-0 op het scorebord. Oscar zette goed door op randje 16 en via de keeper ging de bal omhoog richting Jordi en die wist wel raad met deze kans. Met buitenkantje links dropte hij de bal over de verdediger heen en onderkant lat in het doel. Een prachtig doelpunt! Sven verving Rowin. Met nog ruim een kwartier op de klok was de overwinning wel binnen. Helaas werd de wedstrijd steeds grimmiger. Hier daar werden van beide kanten overtredingen gemaakt en dat viel niet altijd in goede aarde. Laten wij er maar niet al te veel woorden aan vuil maken en vooral tevreden zijn met de overwinning en hoe deze tot stand was gekomen. Een man of the match is er vandaag niet te noemen, het hele team hoort deze titel te krijgen. Met zn allen hebben we dit verdient, ook de ouders en familieleden of vrienden die ons kwamen steunen. Ontzettend leuk!