• Zaterdag 8 februari 2020 10:45

Vandaag de 1e thuiswedstrijd van 2020. Op sportpark de Bosrand speelden wij vandaag op veld 3. Een mooie groene grasmat lag er onder onze voeten, Dit zag er al een stuk beter uit dan vorige week bij VVOG. Stroe was vandaag gehavend, maar liefst 3 spelers konden niet spelen vandaag. Johnny was ziek en Mitchel en Luca waren een weekendje skiën. Afgelopen donderdag hadden er ook nog eens 6 spelers een griepje onder de leden, dus ook geen fitte selectie. Vanuit de JO15-2 was Niels van Middendorp bereid om mee te spelen en zo stonden er 13 spelers op papier, maar 12 op het veld. Oscar was afwezig, niemand had een idee waarom. Zijn telefoon stond uit, zijn vader wist het ook niet, maar die kwam er al snel achter doordat er een enorm gesnurk uit een slaapkamer te horen was. Oscar lag nog lekker te slapen in zijn mandje, vlak voor aanvang van de wedstrijd kwam hij als nog opdagen, maar kon van zijn trainer op de bank beginnen. De opstelling zag er als volgt uit:
    --Jacco---------Patrick—
    ------------Rik---------------
    Gerben-Jaron-Rowan
    Sven-Dymas-Sander-Aron
    ------------Pelle-------------
    Wissels: Ozzzcar en Niels

De wedstrijd beloofde vooraf weinig goeds. De grote vraag was wie laatste man Mitchel ging vervangen. Deze rots in de branding is met zijn snelheid ontzettend belangrijk. Aanvoerder Sander moest dit op zich gaan nemen en heeft al vaker laten zien dat hij dit aankan. Rik en Patrick vonden het nodig om met een sigaret in de hand uit de kleedkamer te komen en zo richting het veld te gaan. Iets wat totaal niet kan, maar blijkbaar hadden ze nog geen aandacht voor de wedstrijd. Trainer Hendri liep op krukken. Hij liep zweepslag(Gescheurde kuitspier) op tijdens de training afgelopen donderdag.

SDV Barneveld JO17-2 was vandaag de tegenstander. In de najaar competitie was dit team als 3e geëindigd in de 2e klasse, dus we konden onze borst goed nat gaan maken. Het waren ook geen kleine jongentjes van 15-16 jaar ofzo. Een behoorlijk aantal spelers waren fysiek zeer sterk, waarvan ook nog eens 2 spelers de 2 meter bijna aantikte. Nu zegt lengte in het voetbal gelukkig niet alles.

De wedstrijd stond vandaag onder leiding van scheidsrechter Cor Fraanje. Precies om 10:45 floot hij voor het begin van de wedstrijd. SDVB was veelvuldig aan de bal, maar pas na een kwartier spelen creëerden zij hun 1e grote kans, maar keeper Pelle dook de bal geweldig uit de hoek. Gelijk hierna kreeg Stroe de mogelijkheid. Rik met de steekpass op Patrick, maar de keeper was net op tijd uit zijn doel om de bal weg te schieten. Stroe werkte enorm hard en SDVB had het hier lastig mee. Ze kwamen er nauwelijks doorheen. In de 27e minuut waren ze wel dicht bij een doelpunt, maar de bal zeilde langs het doel op. Oscar verving Jacco hierna. Uit een corner in de 29e minuut scoorde SDVB toch de 0-1 via een kopbal. Sven vergat mee te springen met de boomlange tegenstander. Waarschijnlijk had mee springen ook niet geholpen. De tegenstander van Aron was er al een aantal keren voorbij gesneld en Pelle voorkwam met een geweldige redding de 0-2 in de 31e minuut. Ook Sander moest als laatste man alle zeilen bijzetten om SDVB geen kans te geven. In de laatste minuten voor de rust was Stroe dichtbij de gelijkmaker. Een geweldige bal van Pelle zorgde ervoor dat Oscar alleen voor de keeper verscheen. Oscar probeerde de bal over de keeper heen te liften, maar de bal ging naast. Iets later zorgde Patrick er voor dat Oscar weer een 100% kans kreeg, maar nu schoot Oscar op de keeper. Blijkbaar moest Ozzzcar nog even wakker worden.

De teams zochten de kleedkamers op voor een bakje thee. Trainer Hendri bleef op het veld. Het was te ver om op krukken heen en weer te gaan. Ondertussen werd het strijdplan voor de 2e helft bedacht.

Aron vroeg om een wissel en werd vervangen door Niels. Sven die zich helemaal kapot had gelopen de 1e helft mocht nu aan de rechterkant beginnen, dan had hij het vast iets makkelijker. Niels kwam linksback. Jacco verving Rik. Oscar kwam in de spits te staan en Jacco op links in de aanval.

In de 2e helft was SDVB veelvuldig weer te vinden op de helft van Stroe, dat het prima vond en SDVB het spel liet maken. Het middenveld van Stroe werd echter steeds sterker en sterker. Rowan werkte ontzettend hard en reeg de kilometers aaneen. Jaron begon steeds beter te spelen en zijn directe tegenstander had heel veel moeite met hem. Gerben was de 1e helft nog wat onzichtbaar, maar de 2e helft begon hij te vlammen. Misschien moet zijn vriendin de volgende keer de hele wedstrijd komen kijken.. Dymas en Sander hielden het in het centrum goed dicht. Niels viel heel goed in aan de linkerkant en Sven? Die moest nu nog veel meer lopen. Een snelle tegenstander had hij in de 2e helft, die koste hem nog meer zweetdruppels, maar Sven deed het erg goed. SDVB kwam er maar niet doorheen en probeerde het steeds vaker van afstand. 2 schoten gingen naast het doel van Pelle, die ook diverse hoge ballen uit de lucht kon plukken. Oscar en Patrick bleven voorin gevaarlijk en in de 55e minuut was Patrick er aan de rechterkant vandoor en schoot de bal hard voor het doel waar de bal tussen 2 spelers en Oscar belandde, de keeper kon de bal eerst nog tegenhouden, maar de rebound van Gerben was schitterend en snoeihard in de hoek! 1-1!!! Wat een heerlijke goal! Mooi ook om te zien hoe de keeper en Gerben elkaar een hi-five gaven. Blijkbaar kenden ze elkaar erg goed. Waarschijnlijk klasgenoten. Dezelfde Gerben was in de 65e minuut weer belangrijk, maar nu op de doellijn bij Pelle, waar hij een bal tegen hield. De laatste minuten waren slopend. Het was Pelle die de rust bewaarde en de bal wat langer bij zich hield om een ieder was meer rust te gunnen. Na 80 minuten voetbal floot de prima fluitende scheidsrechter af en was vooral Stroe zeer tevreden!

Complimenten boys!

Man of the Match: Pelle van Asselt!

Publiek; Geweldig dat jullie weer in grote aantallen naar het sportpark zijn gekomen!