• STROE JO13-1 – COLUMBIA JO13-1 6-2

Zaterdag 9 oktober 2021

Columbia uit Apeldoorn kwam vandaag op bezoek. Een ploeg die na 2 wedstrijden in de middenmoot bivakkeert. Stroe gaat verrassend aan de leiding. Dit heeft vooral te maken met de enorme uitslag tegen VVOG JO13-2(16-2 winst) Vorige week wonnen we bij SDVB JO13-2 op het hoofdveld met 5-1 en dat was vooral voor de ex-SDVB-ers Tygo en Sil een heerlijke overwinning. Giep was vandaag afwezig, waardoor we ‘slechts’ 12 spelers hadden.

Columbia begon goed aan de wedstrijd en stond al binnen 2 minuten voor de neus van keeper Tygo en die liet zich niet verrassen en bracht redding. Een minuut later werd een mooi schot van Maik uit de hoek getikt door de keeper van Columbia. Uit een prachtige pass van Alpha Junior schoot Sil op de keeper. Zo was het een leuke wedstrijd in de 1e 10 minuten. Stroe werd sterker en dat resulteerde in een 1-0 voorsprong. Alpha Junior wilde hard uithalen vanaf randje 16, maar de bal hobbelde richting doel, maar wel precies in de hoek, waar de keeper niet bij kon. De voorsprong was voor vvStroe! 2 minuten later stond het 2-0! Een schitterende kopbal van Thijs uit een corner van Maik verdween prachtig in het doel. In de 16e minuut werd het 3-0 door een hard schot van Sil, die via de handen van de keeper het doel in ging. Columbia kon alleen gevaarlijk worden via de snelle linksbuiten en deze speler scoorde via het been van Arjan de 3-1 vlak voor de rust. Uit een corner van Maik schoot Bram nog op de paal en hierna was het echt rust.

De 2e helft was amper gestart op Sil schoot de bal werkelijk schitterend in de kruising. 4-1. In de 1e 20 minuten van de 2e helft had Stroe vervolgens heel veel de bal, maar grote kansen werden er niet genoteerd. Ook Columbia creëerde niets, mede dankzij een zeer sterke verdediging met Jurre, Arjan, Bram en Willem. Sven was aan de linkerkant weer erg sterk, gaf een paar mooie ballen voor het doel, waar Daan tot 2x toe net wat lengte te kort kwam om te scoren. Daan speelde ook vandaag weer erg goed, maar hij is altijd kritisch op zichzelf, het moet en kan altijd beter volgens hem. In de 25e minuut was het weer eens raak. Maik schoot de bal langs een aantal verdedigers op, precies in de hoek. 5-1. Vlak voor tijd moest keeper Tygo aan de bak. Met een prachtige redding hield hij de bal uit het doel, helaas stond de verdediging even te slapen en werd de rebound alsnog in het doel gekopt. 5-2. Het laatste woord was toch voor vvStroe. Thijs gaf de bal goed mee aan Sil, die hoog over de keeper heen schoot. 6-2. Dit was ook de eindstand en zo staat vvStroe JO13-1 na 3 wedstrijden bovenaan op doelsaldo. Met kort achter zich DTS en Lunteren die beide ook nog niet verloren hebben. Erg leuk om te zien dat Stroe zich kan meten met deze tegenstanders in de 2e klasse.

Komende zaterdag is Stroe JO13-1 vrij.