• STROE VV Stroe heeft in Wageningen een even belangrijke als knappe overwinning geboekt. Na een spannend duel werd subtopper ONA’53 met 1-3 verslagen waardoor de afstand tot de veilige elfde positie nog maar vijf punten bedraagt.

Na drie nederlagen op rij werd Stroe op het lastig bespeelbare hoofdveld van Sportpark Van Ketwich Verschuur gesteund door veel supporters uit Stroe en kende het team van trainer Bert van den Brink een vliegende start. Basisdebutant Milan van Essen opende na vijf minuten de score na een mooie combinatie met Dylan Morren. Halverwege de eerste helft kwam ONA’53 niet onverdiend op gelijke hoogte na slordig balverlies van Stroe. De niet-fitte Roy Groenevelt was als invaller na rust direct belangrijk in de voorbereiding op de 1-2 van Dylan Morren. Nadat doelman Pelle van Asselt met een weergaloze reflex zijn ploeg overeind had gehouden, bepaalde invaller Axel Lensen vijf minuten voor tijd op aangeven van Groenevelt de eindstand op 1-3.

Trainer Bert van den Brink: “Dat wij een hecht collectief van jong en oud zijn is het verhaal van de dag. Met Pelle van Asselt, Milan van Essen en Rutger van den Bosch begonnen we met drie talentvolle jeugdspelers en in de slotfase waren de ervaren krachten Roy Groenevelt en Axel Lensen beslissend. Vandaag zat het eindelijk eens mee en zeker op basis van de tweede helft hadden wij het meeste recht op de overwinning. Deze zege is het bewijs dat we er wel degelijk rechtstreeks in kunnen blijven. We hebben nog zes wedstrijden, waarvan vier thuisduels. Wanneer wij er rechtstreeks in blijven, is dat voor een club als Stroe net een kampioenschap en zullen we dat ook zo vieren.”

Zaterdag speelt Stroe thuis tegen Rood-Wit’58.